خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیز کردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده وزیر علوم از ادغام دانشگاه‌های کم‌دانشجو خبر داد
سرخط خبرها

اورژانس مشهد همچنان بالگرد اختصاصی ندارد | استفاده از هلیکوپتر هوانیروز ساعتی ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد

  • کد خبر: ۱۷۶۶۴۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
  • ۱
اورژانس مشهد همچنان بالگرد اختصاصی ندارد | استفاده از هلیکوپتر هوانیروز ساعتی ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد
اورژانس دومین کلانشهر ایران از نداشتن بالگرد رنج می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز اورژانس ۱۱۵ مشهد، به عنوان دومین کلان‌شهر کشور، برای امدادرسانی به مصدومان، بیماران سوانح و حوادث، بالگرد اختصاصی ندارد؛ این خبر را احتمالا خاطرتان هست؛ خبری که اوایل تیرماه امسال به نقل از ایوب توکلیان، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، منتشر شد. حالا، اما رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در توضیح این مسئله گفته است که اورژانس‌۱۱۵ مشهد در پی قراردادی که با هوانیروز ارتش دارد، به‌نوعی دارای بالگرد اختصاصی است؛ قراردادی که بر‌اساس آن استفاده از بالگرد ارتش برای اورژانس مشهد در هر ساعت ۴۰‌میلیون تومان هزینه دارد.

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا صحبتش را این‌طور تکمیل می‎کند: اکنون اورژانس ناگزیر است برای امدادرسانی به مصدومان بدحال و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها از بالگرد هوانیروز ارتش، طرف قرارداد با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، استفاده کند که هزینه هر ساعت به‌کارگیری این بالگرد به منظور جا‌به‌جایی مصدومان، حدود ۴۰‌میلیون تومان است.

امدادرسانی به مشهد و حومه

به گفته او، همه‌روزه دو تن از تکنسین‌های اورژانس با تجهیزات کامل در محل استقرار بالگرد حضور دارند تا در‌صورت وقوع حادثه به محل موردنظر اعزام شوند. این بالگرد اورژانس هوایی می‌تواند شهر مشهد و اطراف آن را پوشش دهد؛ با‌وجوداین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سبزوار، نیشابور و گناباد نیز دارای بالگرد هستند که استان را پوشش می‌دهند.

یزدانی خاطرنشان می‌کند: تکنسین‌های اورژانس به وسیله بالگرد در محل حوادث حضور یافته‌اند و از ابتدای امسال تاکنون با این روش به دوازده مصدوم خدمات درمانی ارائه کرده‌اند.

درباره چشم‌انداز تأمین بالگرد برای اورژانس مشهد می‌پرسیم که رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد این‌طور پاسخ می‎‌دهد: متولی تهیه بالگرد سازمان اورژانس کشور است و کلان‌شهرها، به‌ویژه مشهد، در این زمینه در اولویت قرار دارند؛ با‌این‌حال اورژانس کشور تاکنون به‌دلیل تحریم‌ها موفق به تهیه این بالگرد‌ها نشده است، اما به محض تهیه آن‌ها، مشهد در اولویت تأمین بالگرد قرار دارد.

اگرچه داشته‌های اورژانس مشهد اکنون ۹۷ دستگاه آمبولانس، یازده دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس را شامل می‌شود، یزدانی از نیاز اورژانس‌۱۱۵ در خراسان‌رضوی به ۹۶ آمبولانس و ۹۶ پایگاه دیگر برای پوشش بهتر در ارائه خدمات درمانی به مردم خبر می‌دهد و می‌گوید: از‌آنجا‌که همه خدمات فوریت‌های پزشکی رایگان است، برای افزایش و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات نیازمند اعتبارات و توجه ویژه مسئولان استانی و ملی هستیم.

او ادامه می‌دهد: در مشهد بیشترین مسئله در هسته مرکزی شهر است؛ زیرا خرید زمین یا ساختمان در آن منطقه نیاز به هزینه زیادی دارد؛ بنابراین در این زمینه درخواست حمایت از سوی خیران سلامت یا کسانی را داریم که می‌خواهند وقف داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
0
عشق است استاد علی برزگر ماشاالله کاپیتان به این خوشتیپی امریکا نداره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->